تعمیر موتور خودرو – برخی موارد می تواند سبب شود که موتور خودرو شما نیاز داشته باشد تا موتورش تعمیر شود. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم و مواردی که سبب خرابی موتور می شود را بیان کنیم:

سرویس دوره ای موتور باید همیشه صورت پذیرد تا امکان خرابی و آسیب رسی به موتور خودرو کاهش یافته و از مشکلات بعدی برای خودرو جلوگیری شود. اگر سرویس های دوره ای موتور صورت نگیرد و آسیبی به موتور خودرو وارد شود تعمیر موتور خودرو هزینه هایی به مراتب بسیار بیشتر از این سرویس ها را خواهد داشت.  برای کارکرد مناسب موتور خودرو و جلوگیری از خرابی آن باید یکسری کارها را بصورت دوره ای انجام داد که در ادامه به بررسی این موضوعات می پردازیم:

۱ – تعویض روغن خودرو :

هر خودرو بنا بر نوع خودرو و اطلاعاتی که شرکت سازنده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد باید روغن موتورش تعویض گردد و در صورتی که این کار در زمان های مشخص شده صورت نگیرد باعث خسارات جبران ناپذیری برای موتور خودرو شما خواهد شد. علاوه بر این شما باید روغن مناسب خودرو خود را به موتور بریزید و از ریختن روغن های متفرقه پرهیز نمایید زیرا روغن مناسب کمک کننده به نگهداری موتور خودرو می باشد.

خوب است بدانید که امروزه خیلی از خودروسازی ها ی جدیدتر برای اینکه عملکرد خودرو دچار مشکل نشود و این عملکرد مداومت داشته باشد از روغن سنتتیک در خودروهای خود استفاده می کنند.

هزینه بالا روغن های سنتیک موجب می شود که بسیاری از راننده های از این موضوع چشم پوشی کرده و همین امر باعث می شود که خساراتی به موتور شما وارد شده و تعمیر موتور خودرو جلوتر بیفتد.

۲ – توجه به موضوع نشتی روغن :

نشتی در موتور خودرو و پس دادن روغن باعث می شود که روغن لازم به قسمت های مختلف موتور خودرو نرود و این امر باعث خشک شدن این قسمت ها و در نتیجه آسیب بسیار بسیار جدی به این قسمت ها شود که تمام این موارد از نشتی روغن ها نشئت شده است.

برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان خودرو هستند.

۳ – توجه به چراغ اخطار روغن :

چراغ چک روغن درواقع علامتی است که به راننده می گوید روغن خودرو شما در سطح نامناسبی قرار دارد و توجه به این علامت می تواند از خرابی و تعمیر موتور شما جلوگیری کرده در صورتی که شما به این علامت توجه کرده باشید و اقدامات لازم را در خصوص رفع این موضوع توسط خود و یا با کمک امداد گر مناسب یا امداد خودرو تهران کرده باشید.

 

تعمیر موتور خودرو
تعمیر موتور خودرو

۴ – توجه به سیستم خنک‌ کننده خودرو :

مایع خنک کننده موتور نیز از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار بگیرد و هر 3 سال و یا 48 هزار کیلومتر یک بار بنا به اینکه کدامیک زودتر فرا می رسد باید کامل خالی شده و مایع خنک کننده جدید در آن ریخته شود.

در صورتی که این کار در تایم و زمان مناسب صورت نگیرد قطعاتی که مایع خنک کننده در آنها جریان دارد دچار اشکال شده و آسیب هایی جدی به آنها وارد می شود.

یکی از عوامل شناخت اینکه مایع خنک کننده خراب است یا نه این است که موتور بیش از حد دچار داغی می شود. هیچوقت با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.

عواملی که با عث بالا رفتن دمای موترو خودرو می شود می توان گرفتگی مجاری سیستم خنک کننده، کاهش سطح مایع خنک کننده و کار نکردن فن های خودرو را نام برد.

دقت کنید که اگر خیلی سریع به مشکل داغ شدن موتور رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.

۵ – ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور :

عامل دیگری که باعث خرابی خودرو می شود عبور از آب های ساکن و رانندگی در طوفان وباران شدید است و در صورتی که آب وارد منافذ داخلی موتور شود باعث کج شدن شاتون شده و این منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می رساند.

اگر مقدار آب ورودی خیلی زیاد باشد با عبور از منیفولد ورودی به داخل محفظه های احتراق که شمع های موتور آنجا هستند راه پیدا می کند.

امداد خودرو تهرانی در صورتی که موتور خورویتان دچار مشکل باشد تنها با یک تماس بسرعت به کمک شما می آید و با بررسی سستم موتور خودرو سعی در برطرف گردن آن در محل دارد و در صورتی که خودرو دچار مشکلات بزرگتری باشد خودرو را به تعمیرگاه های معتبر منتقل کرده و آنجا با کمک تعمیرکاران خبره و با تجربه خود ایرادات احتمالی خودرو شما را رفع می نماید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.